...و مزاجه من تسنیم

این وبلاگ با موضوعات دینی در جهت پیشبرد سطح آگاهی اعضای خود(هیئت انصارالائمه ) و عموم استفاده کنندگان فعالیت می کند .

...و مزاجه من تسنیم

این وبلاگ با موضوعات دینی در جهت پیشبرد سطح آگاهی اعضای خود(هیئت انصارالائمه ) و عموم استفاده کنندگان فعالیت می کند .

معراج السعاده(۶)-صفحه ۱۵ و ۱۶ و ۱۷

باب اول

فصل هفتم-مفاسد بیمارى نفس و فوائد صحت آن

 

*مفاسد و بیماری روح مانند بیماری جسم نیست.زیرا که اهمیت ندادن بیماری روح انسان را از لذات دنیوی باز می دارد ولی اخلاق ذمیمه که بیمارى روح‏از آنها است، آدمى را از رسیدن به لذت سعادت ابدی باز می‏دارد و مسامحه در معالجات آنها آدمى را به هلاکت دائمه وشقاوت ابدیه مى‏رساند.

* بعد از آنکه ساحت نفس انسان از اخلاق ناپسند، پاک، مستعد قبول فیضهاى غیر متناهیه "رب الارباب‏" و در این هنگام موجودى مى‏شود تام الوجود، ابدى الحیات  و شایسته خلافت پروردگار.

*هرچه انسان صفات رذیله را از خود دور نماید، شایسته قرب الهی می گردد. و هر چه در راه سلوک الهی مراقبت نماید، بیشتر در معرض انوار الهی قرار میگیرد. و در این راه هیچ فیضی از کسی سلب نشده است.

هر چه هست از قامت ناساز بى‏اندام ماست‏                     ورنه تشریف تو بر بالاى کس کوتاه نیست

*آنچه انسان از صفای باطن می فهمد(علمی که کسب می کند) مانند علوم مادی نیست، بلکه نوریست از جانب اله.

"انما هو نور یقذفه الله فى قلب من یرید"

"علم، نورى است که حق - تعالى - مى‏افکند آن را در هر دلى که مى‏خواهد."


*تا زمانی که آینه دل از نقوش اخلاق رذیله پاک نگردد، این علوم بر صفحه دل ترسیم نمی شوند.همانطور که تا ظاهر بدن آلوده به نجاسات باشد، نمازصحیح متحقق نمى‏شود.

بزرگ ترین گناه مولای ما این است که نامش "علی" است

آری برادران سابق!شما متهمید.شاکی شما احمدی نژاد نیست،اصل نظام است.شاکی شما دولت نیست،ملت است.شما همه تلاش تان را کردید اما چون پای "شتر محاسبات" تان لنگ بود،"جمل"،پا نگرفت.شما درباره میزان مظلومیت ولایت دچار اشتباه شدید

ادامه مطلب ...

معراج السعاده(۵)-صفحه ۱۴

باب اول

فصل پنجم- سیر به عالم بالا با جنبه روحانی 

 

انسان دارای دو جنبه است:

1-جنبه "روحانیت"                2- جنبه"جسمانیت"

*هرچه علاقه انسان از جسم و جسمانیت کمتر می گردد, روشنایی دل و صفای خاطرش زیاد می شود.

*بدن او مقیم خطه خاک, و دل او مصاحب سکان افلاک است.

حجاب چهره جان می شود غبار تنم                              خوشا دمی که از این چهره پرده برفکنم 

 

فصل ششم-لذت و الم جسم و روح 

 

*هر یک از جنبه های انسان را الم و لذتی است.

*الم و درد جسم بیماریست و نتیجه آن باز داشتن انسان از لذات جسمانیست و راه مداوای آن علم طب است.

*الم و درد روح اخلاق ذمیمه و نتیجه آن باز داشتن انسان از لذات روحانی و سعادت ابدی راه مداوای آن علم اخلاق است.

*صحت و راحت روح اتصال به اوصاف قدسیه است.